Če želite teči, živite tek!

Mogoče se sliši prezahtevno, mogoče si mislite, da to že veste, mogoče v vaših mislih vlada katera druga misel, mogoče... Lahko zgolj ugibam, kaj vse se plete v glavah tekačev in tistih, ki bi to še radi postali. Vendar tokrat ne želim ugibati, kaj si predstavljate ob naslovu članka, temveč bi vam rad predstavil nekaj dejstev o teku.

Rojeni za tek?

Mogoče smo res rojeni za tek, vendar večina po rojstvu ne živi na tak način. Nekateri se za tek odločijo po letih neaktivnosti in želji po tem, da se to spremeni. Pomembno se je zavedati, da moramo biti na začetku previdni, a vseeno vztrajni. Če nismo začetniki, ohranjajmo našo danost iz dneva v dan.

Je tek naravno gibanje?

Vsekakor je. Ob odgovoru pa se postavlja novo vprašanje. Ali smo mi še vedno v neposrednem stiku z naravno? Že na primer s pretežno sedečim načinom življenja, ki ga je dandanes veliko več kot v preteklosti, vplivamo na našo tehniko teka. To se namreč odraža kot napake pri teku. Katere so te napake, si lahko ogledate v sledečem videu: Napake pri teku I in Napake pri teku II.

Je tehnika teka sploh pomembna?

Spet je odgovor pritrdilen. S pravilno tehniko se izognemo poškodbam, poleg tega pa je naš tek še veliko bolj učinkovit. Prav s tehniko teka ima večina tekačev največ težav, ker, kot že omenjeno, živimo na drugačen način kot v preteklosti. Pri izboljšanju tehnike teka si lahko pomagamo tudi s tekaško abecedo.

Koliko teči?

Vse je odvisno od naših ciljev. Kljub temu za viden vpliv potrebujemo najmanj dve vadbeni enoti tedensko. Izkoristimo čim več priložnosti za gibanje. Smešno je, da se nekateri z avtom peljejo do fitnesa, da bi tam lahko tekli na tekaški stezi.

Izobražujte se v tej smeri!

Raje porabite več denarja za literaturo o teku in praktične delavnice kot za drage tekaške čevlje. Bolj kot ti je namreč pomembna tehnika teka. Ko že govorim o izobraževanju, vam predlagam, da si preberete še članek z naslovom Bomo v prihodnosti spet tekli bosi? V njem boste našli še en razlog več, zakaj raje izbrati izobraževanje kot drago tekaško obutev.

Naj omenim še, da obstajajo cele študije, ki trdijo, da so uporabniki dragih tekaških copat z različnimi izboljšavami (več blaženja, uravnavanje pronacije itd.) bolj dovzetni za različne tekaške poškodbe. Za drago tekaško obutvijo se pogosto skriva primanjkljaj tekaške tehnike, saj nam le ta navidezno pomaga.

Kaj nam je lahko še v pomoč pri teku?

Krepilna vadba in ustrezna prehrana ter počitek. Delček mozaika, ki tvori tekača je tudi mentalna komponenta. Se kdaj vprašate, Kdo je tisti, ki teče?

Torej, za uspešnega in zdravega tekača niso dovolj le občasni treningi teka in udeleževanje na tekaških tekmah, ampak je temu potrebno prilagoditi naš način življenja.

Življenje naj bo tek in tek naj bo življenje.

Dalibor Todorović, prof. šp. vzg.

Objavljeno: 02.09.2013 v rubriki: MOTIVACIJA. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 2206,22 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri