1. tekaška konferenca: Kako VARNO! preteči maraton

Vabljeni na prvo tekaško konferenco z naslovom Kako varno! preteči maraton, ki jo v okviru akcije Tečemo skupaj organiziramo deset dni pred največjim športno-rekreativnim dogodkom v Sloveniji - Ljubljanskim maratonom.

V okviru konference bodo strokovna predavanja, okrogla miza in individualna ocena drže telesa.

  • Predavanje: Tekaški trening - načrtovanje treninga in testiranje (Marko Mrak)

Načrtovanje treninga za tekača je enostaven proces, če poznamo izhodišča in sposobnosti tekača. Veliko tekačev teče 'na pamet', zaradi gibanja samega, zdravja in boljšega počutja. Na predavanju se bomo seznanili z osnovnimi smernicami, ki jih morate poznati, če želite treninge načrtovati sami. Spoznali boste preprost test, ki vam bo pokazal, kje so vaše tekaške sposobnosti trenutno, in kakšen trening je najbolj primeren za vas.

Marko Mrak, vrhunski osebni in kondicijski trener z izjemnimi uspehi v vrhunskem športu v Sloveniji in tujini, vodja skupne trenerjem Marko Mrak TEAM, osebni trener, svetovalec in predavatelj, avtor slovenskega računalniškega programa za Osebno trenerstvo in prehrano OT2.1; www.studiomarkomrak.com in www.osebnitrener.com

  • Predavanje: Največje napake maratoncev začetnikov (Mito Šinkovec)

Več kot 85-odstotkov tekačev teče nepravilno, kar je najpogostejši razlog za poškodbe in demotivacijo. Tek spada med visoko rizične športne aktivnosti z vidika poškodb, ki so še posebej pogoste pri tekačih začetnikih. Po nekaterih podatkih se na leto poškoduje kar 65-odstotkov tekačev. Kakšen je torej pravilen tekaški pristop, ki vključuje temeljne zakonitosti teka in hkrati predstavlja najboljšo popotnico za kvalitetno in lahkotno tekaško pot v prihodnosti? V predavanju bomo podali najpogostejše odgovore na vprašanja tekačev začetnikov in tudi tistih, bolj izkušeni.

Mito Šinkovec, profesor športne vzgoje, osebni in kondicijski trener, je v svoji 17-letni karieri s profesionalnim pristopom pomagal pri izboljšanju kondicije, doseganju boljših športnih dosežkov in pri oblikovanju telesa že preko tisoč zadovoljnim strankam. Bil je kondicijski trener v Slovenski moški smučarski reprezentanci, sodeluje z veslaškimi klubi in s posameznimi vrhunskimi športniki. Svoje znanje s področja gibanja, športa in wellnessa Mito vseskozi nadgrajuje v tujini. www.mito.si

  • Predavanje: Kdo je tisti, ki teče? (Robert Hönn)

Ko tečemo, ne tečejo le naše noge, trup in telo. Skupaj s telesom tečejo vse naše mentalne vsebine, projekcije prihodnjih dogodkov in interpretacije preteklih dogodkov. Skupaj z njim tečejo naša pričakovanja, želje, strahovi in vse tisto, kar mislimo, da smo. Da bi iz svojega tekaškega treninga dobili kar največ, ne glede na to, ali se s tekom ukvarjate na ravni, ko stremite k boljšemu rezultatu, ali preprosto le zato, ker vas tek sprošča določenih napetosti, ki jih v vsakdanjem življenju doživljamo na vseh ravneh tega, kar smo, se je smiselno globlje zazreti v to, kar doživljamo, ko tečemo.

Robert Hönn, E-RYT (Experienced Registered Yoga Teacher), CYT (Certified Yoga Teacher), je kot učitelj registriran pri svetovni zvezi joge (Yoga Alliance, ZDA).

Od leta 2001 je vodil že več kot 4000 ur skupinskih praks joge in več kot 400 individualnih ur joge, ki so bile usmerjene v specifične potrebe posameznikov. Njegove prakse joge so del priprav različnih športnikov (maraton, triatlon, nogomet, odbojka), poslovnežev in igralcev. www.jogado.com

  • Predavanje: Telesna drža in kompenzatorni mehanizmi (Martina Mihić)

Zavedanje o ustrezni opremi, predvsem obutvi, in primerno zastavljenim treningom je vsekakor dobra preventiva pred nastankom tekaških poškodb, vendar pa velikokrat to ni dovolj. V okviru predavanja bomo poskusili tekačem osvetliti, kako nepravilna telesna drža oz. telesna asimetrija (neravnovesje medenice, zasuk trupa, deformacija stopala, stare poškodbe) vplivajo na delovanje t.i. kompenzatornih mehanizmov. Kompenzatorni mehanizmi, ki kratkoročno omogočajo dosego cilja, so dolgoročno razlog za bolečine, čezmerne telesne napetosti in napačno biomehaniko. Poznavanje mišičnih napetosti in zavedanje položaja telesa tekaču omogočata odpravo bolečin. V okviru tekaške konfernce vam bo omogočena tudi individualna ocena telesne drže.

Martina Mihić, izkušena manualna terapevtka z zasebno prakso, ki jo odlikujejo široka strokovna znanja in edinstvena zmožnost kombiniranja različnih terapij, ki so tako popolnoma prilagojene posamezniku in njegovim težavam www.sentoria.si

  • Predavanje: Psihologija za tekače - prednastopna in mednastopna stanja (Eva Kovač)

Predavanja na temo psihologija za tekače bodo obsegala kratek pregled najpomemnejših psiholoških fenomenov, ki so povezani s samo tekaško preizkušnjo. Spoznali se bomo s tekačevimi prednastopnimi in mednastopnimi stanji. Pri prednastopnih stanjih, ki so značilna za obdobje pred preizkušnjo in vključujejo tri velike psihološke fenomene, anksioznost, koncentracijo in samozavest, bomo iskali praktične rešitve, kako se s takšnimi stanji čim bolj uspešno soočati in jih nadzorovati. Ukvarjali pa se bomo tudi z mednastopnimi stanji, torej z občutki in mislimi, ki se razvijajo med nastopom. Pozornost bomo namenili motivaciji tekača, kaj ga žene do cilja, in skušali razviti idejo, kako premagovati utrujenosti in bolečine med tekaško preizkušnjo.

Eva Kovač, univ. dipl. psih., nudi psihološko svetovanje in pomoč številnim slovenskim športnikom in ekipam, pripravlja različna predavanja športnikom, športnim delavcem in trenerjem iz področja psihologije in psihične priprave. Deluje tudi na projektu Fakultete za šport, »Biopsihosocialni dejavniki uspešne rehabilitacije športnika po poškodbi.« Je strokovna sodelavka pri projektu alife. Pri svojem delu uporablja medicinsko hipnozo in tehnike iz vedenjsko kognitivne usmeritve.

  • Predavanje: Delaj, teci, živi! (Dr. Samo Rugelj)

Dr. Samo Rugelj že več kot trideset let rekreativno teče, v knjigi Delaj, teci, živi! pa je poleg svojih preteklih tekaških izkušenj opisal tudi doživljanje 16-tedenskega programa za pripravo na 42-kilometrski maraton. Rugelj je maraton prvič pretekel (in malo tudi prehodil) pred skoraj tremi desetletji, razlog za to pa je bila stava z očetom, že tedaj znanim psihiatrom, ki je tako na najdaljšo klasično tekaško preizkušnjo uspel zvabiti svojega osemnajstletnega sina. Kasneje si je Samo Rugelj dolgo časa želel ponoviti maratonski tek, vendar mu ni uspelo. Po dvajsetih letih sedenja za računalnikom je ugotovil, da je vse bolj zarjavel in da je maraton vse dlje od njega. Ko mu je po naključju pod roke prišel 16-tedenski tekaški program za treniranje maratona (z izhodiščem, da mora biti tisti, ki se ga loti, sposoben preteči deset kilometrov v približno eni uri), se je odločil, da tokrat resneje poskusi. Knjiga, ki jo bo dr. Rugelj predstavil, je poročilo, kaj vse se mu je ob tem dogajalo, hkrati pa tudi meditacija o življenju, teku in delu v tretjem tisočletju.

Dr. Samo Rugelj, odgovorni urednik revije Bukla, publicist in predavatelj na Filozofski fakulteti, maratonec

  • OKROGLA MIZA po predavanjih z gostom, Primožem Kobetom, slovenskim olimpijskim maratoncem


Informacije in prijava:

KDAJ: 18. 10. 2012, ob 16.00

KJE: hotel Central, Miklošičeva 9, Ljubljana

VSTOPNINA: 20 EUR

Povezava do PRIJAVE (s plačilom ste uvrščeni na seznam udeležencev)

Povezoval in vodil debato bo tekač Žiga Gombač.

Objavljeno: 16.10.2012 v rubriki: NASVETI. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 2136,22 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri