Hitra pomoč pri nezgodah med tekom

Ste ravno sredi pomembnega skupinskega treninga ali tekme, ko vas zagrabi krč, se pojavi žulj, vam spodrsne ali pa vas prične zbadati pod rebri, vi pa nikakor ne bi radi izgubili tako dragocenih sekund. Kako si lahko pomagate in bolečino pozdravite sami.

Mišični krč

Ta neprijetna bolečina v mečih ali stegenskih mišicah se pojavi zaradi dehidracije oz. pomanjkanja tekočine in mineralov. Običajno traja le nekaj sekund, lahko pa tudi dlje.

Priporočljivo je, da se že pred aktivnostjo dobro pripravite. Predvsem je pomembno ogrevanje. Pomagala vam bo tudi ustrezna prehrana, ki vsebuje dovolj kalcija, magnezija, kalija ... Odlične so npr. banane. Poskrbite tudi za dovolj tekočine.

Če vas krč zagrabi med tekom, prenehajte teči in pritisnite na mišico. Držite približno 15 sekund, ne masirajte. Nato mišico počasi iztegnite. Ponovite pritisk - izteg, dokler krč ne popusti. Če vas je zagrabil krč v mečih, konice nožnih prstov potegnite k sebi.

Ko krč popusti nadaljujte, vendar najprej s hojo, šele nato počasi stopnjujte tempo.

Žulj

Žulj nastane na izpostavljenih delih stopal in hitreje na vlažnih delih kože. Pri drgnjenju zgornja plast kože odstopi, pod njo pa se prične nabirati tekočina, ki jo izločajo poškodovane celice. Takšen mehurček je lahko zelo boleč in zahteva ustrezno oskrbo.

Če je trasa kratka ali ste tik pred ciljem, poskusite nekoliko potrpeti. V nasprotnem primeru je potrebno žulj pravilno oskrbeti.

Če imate pri roki obliž, je to najhitrejša začasna rešitev. Če tega nimate, je treba kožo čim prej osvoboditi drgnjenja. Dovolj zategnjene vezalke bodo preprečile zdrs pete, ki je zelo pogost vzrok za nastanek žulja, če vezalke nekoliko zrahljate, pa boste popustili pritisk na boleče mesto.

Žulja nikakor ne smete rezati ali trgati, saj tekočina v mehurčku služi kot naravna zaščita. Če se žulj predre, odvečne kože ne trgajte, ker ta sama deluje kot obliž. Po nekaj dneh se bo posušila in olupila.

Vsekakor veliko pozornost namenite izbiri primerne tekaške obutve in dobro prilegajočim se športnim nogavicam.

Zbadanje pod rebri

Najverjetneje je vaš tempo prehiter, vaše dihanje pa neenakomerno.

Zmanjšajte tempo in bodite pozorni na dihanje. To naj bo enakomerno, izdih pa naj bo dovolj globok. Poskrbite, da iz pljuč res izdihnete ves zrak. Poskusite lahko tudi tako, da pri vdihu na boleče mesto pritisnete, pri izdihu spustite.

Drugi način, ki vam bo morda pomagal, je ritem izdiha in koraka. Opazujte s katero nogo stopite naprej, ko vdihnete in s katero, ko izdihnete. Izdihnite takrat, ko na tla stopite s tisto nogo na ketere strani se pojavlja bolečina.

Če to ne pomaga, prenehajte teči, stegnite obe roki nad glavo, se sklonite naprej in nato nagnite v nasprotno stran od bolečine.

Zbadanje lahko povzroči tudi preobilen obrok pred tekom, zato obrok tik pred vadbo ali tekmo ni priporočljiv.

Zvin

Če gre za blago poškodbo in se vezi v gležnju le preveč nategnejo, ne pride pa do natrga, bo bolečih le nekaj naslednjih korakov. Bolečina bo počasi popustila in s tekom boste lahko nadaljevali v svojem tempu.

Če pa je bolečina hujša in je prišlo do natrga ali celo odtrga vezi, bo s tekom treba prenehati. Čevlja ne sezuvajte, ker bo ta služil kot opornica in takoj poiščite zdravnika.

Odrgnine in udarnine

Včasih se pač zgodi, da se kljub previdnosti med tekom spotaknete in padete.

Preden nadaljujete s tekom se preglejte. Pri manjših praskah ali podplutbah je poškodovana le vrhnja plast kože, zato boste s tekom lahko nadaljevali. Pri težjem krvavenju pa je potrebno takojšnje zdravljenje.

Seveda je potrebno tudi manjše rane kasneje oskrbeti. Če gre za podplutbo, uporabite hladilno sredstvo (mrzel obkladek ali hladilno razpršilo) in počivajte. Odrgnino pa izperite s hladno tekočino ali prekuhano vodo in jo zaščitite s sterilno gazo ali obližem.

Objavljeno: 03.04.2012 v rubriki: NASVETI. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 1826,22 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri