Kako izbrati ustrezno tekaško obutev

Tekaška obutev je zelo pomemben del tekaškega treninga. Prav zaradi tega moramo biti pri izbiri tekaške obutve še posebej pozorni. Kje začeti?

Strokovnjaki, ki se ukvarjajo z razvojem obutve, so razvoj športnih copat peljali v tri glavne smeri, in sicer:

  • Za tekače, pri katerih je izrazita pronacija; pri njih lahko pri teku opazimo, kako se gleženj zvrača navznoter. To se pogosteje zgodi pri ljudeh s ploskim stopalom.
  • Za tekače, pri katerih je izrazita supinacija; pri njih lahko opazimo zvijanje gležnja navzven in se pogosteje pojavlja pri ljudeh z visokim stopalnim lokom.
  • Za tekače, ki imajo ravno prav visok nožni lok in zato tudi najmanj mehansko problematično stopalo. Ti nimajo težav pri izboru obutve.

Kakšen tip stopala imate?

Kako torej lahko ugotovite, kakšen je vaš tip stopala in v katero skupino se uvrščate?

Verjetno imate doma stare tekaške copate ali katero drugo obutev, pri kateri je podplat že rahlo obrabljen. Pozorno si poglejte, na katerem delu stopala je podplat bolj obrabljen.

Če je vaše stopalo normalno obremenjeno, bo obutev obrabljena na sredini. Pri pretirano izraženi supinacija je obraba na zunanjem delu obutve večja, pri pretirani pronaciji pa je obraba večja na notranji strani.

Kako izbrati?

Pri iskanju nove športne obutve za tek vam priporočamo, da tekaške copate pri preizkušnji obujete in nekaj časa hodite v njih, saj je zaradi boljšega oprijema in udobja copata dodatno oblazinjena in se med hojo prilagodi vašemu stopalu. Pred prsti naj bo še vedno malo prostora, a za malenkost manj kot pri običajni obutvi.

Širina športne obutve je pomembna, saj omogoča pravilno prilagajanje obutve stopalu, kar poveča varnost teka in zmanjšuje nevarnost nastanka žuljev. Pri izbiri tekaške copate je zlato pravilo udobje!

Moški, ženske in različni tereni

Razlike so tudi med žensko in moško tekaško obutvijo ter težo tekača? Pri ženskih tekaških copatah je petni del navadno ožji kot pri moških modelih, podplat manj tog, blaženje pa je prilagojeno manjši telesni teži tekačic. Večja je telesna teža, večja je obremenitve na stopalo in s tem priporočeno večje blaženje obutve.

Pri tem je treba upoštevati tudi teren.  Modeli obutve so prilagojeni različnim tekaškim terenom, saj se obremenitev na stopalo na atletskem stadionu močno razlikuje od obremenitev na brezpotju.

Pri slednjem terenu se poveča obremenitev na sprednji del stopala, zato vsebuje ta obutev več materialov, ki skrbijo za stabilizacijo in preprečevanje zvračanja stopala navznoter oz. navzven.

Kako pogosto menjati tekaško copato?

Tekaško obutev je priporočljivo zamenjati vsako sezono ali dve. Veliko je odvisno od tega, kako zagnani tekači ste, in od uporabe obutve za hojo in prosti čas.

Sčasoma se materiali obrabijo, izgubijo prožnost in učinkovitost blaženja, tako da je priporočljivo menjati tekaško obutev po 600 do 800 kilometrih.

Kdor se veliko ukvarja s tekom, mu priporočamo, da ima dva para tekaških copat (težjega in lažjega).

Katarina Juhart, prof. šp. vzg., 24alife tim

Objavljeno: 13.08.2014 v rubriki: NASVETI. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 5798,94 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri