Kako trenirati tek?

Trening za tekače ni vedno samo tek!

Da bomo tekli najboljše, moramo poleg tekaškega treninga poskrbeti tudi za dodatni stimulans, ki aktivira živčno-mišično navezo – mišice, ki skrbijo za stabilizacijo sklepov, ter prorpioceptorje.

Kako trenirati?

Najbolje se je držati pravila 'treniram pametno', saj s tem prihranite čas, se izognete poškodbam in linearno napredujete!

Treniranje je namreč dolgotrajen proces, pri katerem sta pomembna vztrajnost in načrtovanje, dražljaj mora biti pogost, obnova organizma pa ustrezna. Le s takim pristopom boste lahko imeli rezultate, ki si jih želite in jih pričakujete.

Vadba s trakovi

Vadba s trakovi zagotavlja vključevanje in maksimalno koordinacijo mišic, česar vadba v fitnesu ne omogoča (predvsem vadba na napravah). Poleg tega vadba zagotavlja hitrejši napredek in adaptacijo organizma na napor.

Seveda ne smemo pozabiti na frekventnost treninga. Z leti adaptacija živčevja, živčno-mišična naveza, sklepi ter odziv proprioceptorjev ne odigrajo svoje vloge tako hitro, kakor bi pričakovali, in poškodbe so lahko pogostejše.

Včasih se je treba zavedati, da smo malce starejši od 22 let in da naše telo ni več tako odzivno, treningi niso tako pogosti, da bi se adaptiralo, naše delo je sedeče, v dobi računalnikov nam ni treba iti niti po časopis v 'kiosk', saj je vse on-line, da o pomembnosti časa za delo, ki prevladuje nad pravilnim prehranjevanjem in skrbjo za organizem, ni nič več tragičnega, ampak velja za stalnico.

Taka naložba na dolgi rok prinaša predvsem slabšo imunsko odpornost in popolnoma 'zmešan' metabolizem in slabše rezultate treninga.

Pogosta napaka rekreativcev je tudi, da so prepričani, da oni resnično pravilno trenirajo, da morajo vsak trening zdržati do konca in prek svojih meja, kar je posledično prav vsak trening tekma s samim seboj, tekma dokazovanja posameznika samemu sebi, da ni še za odpis.

Prav taki trmoglavci, bi bili boljši, če bi manj trenirali oziroma če bi včasih trening izkoristili za regeneracijo.

Kako trening načrtovati?

Trening je treba načrtovati vnaprej, da vemo, kako pravilno stopnjevati formo. Vedeti je treba, kaj je vaš cilj, kako ga doseči in koliko časa porabiti za trening in kakšne intenzivnosti naj bo.

Več o načrtovanju ter opis treninga si preberite v prispevku Trening za tekače s trakovi.

Objavljeno: 15.01.2013 v rubriki: NASVETI. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 1826,22 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri