Kako začeti teči, če tek sovražite?

Veliko ljudi ne mara teči, ali bolje povedano, se odloči, da ne marajo teka. A razlog najverjetneje tiči povsem drugje – nikoli niso niti poskusili. In seveda – za tek se je treba malo potruditi in da človek pride v tekaško formo, mora pokazati tudi malo vztrajnosti.

Za vas imamo nekaj povsem preprostih nasvetov, kako lahko začnete teči. Že jutri, če ne že danes!

Stvari, ki jih boste potrebovali:

  • pravi tekaški čevlji,
  • realen cilj in čas,
  • motivacija.

1. korak

Kupite si prave športne copate. Večina ljudi, ki se odloči za tek, si kupi pregrešno drage tekaške copate ali pa kakšne smešno poceni plastične copate povsem nepoznanih znamk. A pri nakupu je najpomembnejše to, da veste, kakšni čevlji vam ustrezajo na nogo.

Prvo pravilo: vzemite si čas za nakup. Le dobri tekaški čevlji vas bodo obvarovali pred bolečinami in povsem napačnim obračanjem noge. V večini športnih trgovin imajo zaposlene prodajalce, ki se spoznajo na tek in športne copate, zato jih povprašajte za nasvet.

2. korak

Pravilno se raztegnite. Večina ljudi se na hitro malce raztegne, zaokroži z boki in že zdrvi novim kilometrom naproti. A raztegovanje telesa mora biti počasno in predvsem pravilno, saj drugače naredimo več škode kot koristi.

Namesto da se stoje na vso silo poskušate dotaknite svojih prstov na nogi, se ulezite na hrbet, dvignite eno nogo (druga naj bo stegnjena na tleh) ter jo počasi vlecite proti sebi. Zadržite le 2 sekundi in nogo ponovno položite na tla. Raztegnite obe nogi in naredite vsaj štiri ponovitve.

3. korak

Nikar ne pozabite na pijačo. Že dan prej, preden se odpravite na tek, poskrbite, da bo vaše telo ves čas dobivalo zadostne količine vode. Ko vstanete, popijte kozarec pomarančnega soka in kozarec vode, a vedno vsaj uro pred tekom. Če se boste napili tik pred tekom, vas lahko zgrabijo krči in boste nujno morali odtočiti.

4. korak

Še enkrat se sprijaznite, da sovražite tek, ker drugače ne bi brali tega članka. Zato se nikar že prvi dan ne raztrgajte in ne pretiravajte s pretečenimi kilometri.

Enakomerno ali po navodilih strokovnjakov menjajte hojo in tek. Zastavite si cilj. Na primer, da bi radi dva kilometra pretekli v 12 minutah. In potem samo vadite in vadite, tecite in tecite.

V nekaj tednih, morda mesecih bo vaš cilj dosežen. Tudi če najprej dva kilometra tečete 20 minut, ne obupajte, samo vztrajajte in nikar preveč ne razmišljajte, kako sovražite tek. A nikar se nato ne ustavite, zadajte si nov cilj, štiri kilometre v 24 minutah in tako naprej.

Boste videli, da bo na koncu vse skupaj še zabavno.

Namig: Pridružite se lahko tudi naši akciji Tečemo skupaj in tečete po tedenskih navodilih strokovnjakov s področja vadbe, prehrane in motivacije. Na spletni strani akcije vam je na voljo tudi dnevnik vadbe, v katerega si boste beležili svoj tekaški napredek.

Več vsebin:

Kako izbrati ustrezne športne copate?

Prehrana tekača na dan počitka

Objavljeno: 06.03.2012 v rubriki: NASVETI. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 2136,22 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri