Nordijska hoja kot priprava na smučarski tek

Tako kot se je pred stoletjem iz skandinavskih dežel v srednjo Evropo razširilo smučanje, tako zdaj postaja svetovni trend nordijska hoja, ki je odlična priprava za smučarski tek. Obe športni zvrsti hodita z roko v roki, celo profesionalni smučarji tekači uporabljajo posebno hojo s palicami kot vadbeno sredstvo za pripravo na zimsko sezono.

Nordijska hoja kot priprava na smučarski tek

Nordijska hoja poskrbi za skoraj identične učinke kot vadba na snegu, zato lahko z njo odlično pripravimo naše telo na snežne napore. Potrebujemo le dobro voljo, primerno obutev in obleko ter ustrezne palice, ki so najpomembnejši del opreme in jih lahko uporabljamo v vseh letnih časih ter na vseh podlagah.

Od klasičnih pohodnih palic se ločijo predvsem po ročaju, ta je namreč podoben tistemu, ki ga imajo palice za tek na smučeh, in je ergonomsko oblikovan za mehak prijem. Običajno je iz korka, ki tudi v hladnem vremenu omogoča ohranjanje toplote, na njem je vpet trak, ki podpira roko, omogoča pravilni prijem in preprečuje, da bi nam palica ušla iz roke.

Najbolj primerne so karbonske palice, ki so izredno lahke, na konicah pa imajo krpljice, ki jih lahko menjavamo glede na letne čase. Teleskopske palice (dvodelne) nam omogočajo prilagajanje dolžine, kar nam pride še kako prav pri vzpenjanju na hrib in spuščanju z njega. Pri hoji navzgor palice nekoliko skrajšamo, pri spustih, večji moči v rokah in dobri tehniki pa palice podaljšujemo.

Primerna dolžina palic: Palico primemo za ročaj in jo postavimo pravokotno na tla, pri čemer mora biti kot v komolcu 90 stopinj.

Osnovna navodila: V primerjavi z običajno hojo hodimo hitreje in delamo daljše korake. Koordinacija gibanja je enaka kot pri običajni hoji in teku na smučeh, gre za diagonalno gibanje. Pazimo, da smo nagnjeni rahlo naprej, imamo pri vbodu palic čimbolj iztegnjene roke, da se lahko dobro opremo nanje, in da po odrivu rok mimo bokov iztegnemo poleg rok tudi prste, pri čemer stik s palico ohranimo samo s trakcem na ročaju.

Z nordijsko hojo se bomo odlično razgibali, ker je idealna vadba za celotno telo (tudi če ne nameravate teči na smučeh), saj poveča gibljivost, koordinacijo in kalorično porabo organizma, utrdi mišice telesa, pripomore k pokončni drži in je primerna za vsa starostna obdobja, vadbo pa uskladimo z razpoložljivim časom.

Objavljeno: 16.01.2008 v rubriki: NASVETI. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 2454,95 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri