Pokončna drža

Vaš tek bo učinkovit, če bo telesna drža med tekom pokončna - torej glava, vrat in rame poravnane.

Telo bo v tem primeru vertikalno na podlago (in silo gravitacije), kar zagotavlja ohranjanje ravnotežnega položaja. Tak položaj telesa je skoraj vzravnan z zelo rahlim nagibom (5 do 7 stopinj) celega telesa naprej.

Prevelik naklon naprej zaradi povečane statične obremenjenosti mišičnih skupin trupa, ki lovijo ravnotežni položaj, zahteva povečano energijsko porabo.

 

Prav tako 'zlomljen' ali 'sedeč' položaj v bokih med tekom (pomik ramen preveč naprej, pri čemer boki in zadnjica ostanejo zadaj) z vidika biomehanskega izkoristka odrivne sile ni racionalen. V takem položaju ne morete odriniti pod ustreznim kotom, ker gre sila odriva mimo težišča telesa in ni popolnoma izkoriščena za pomikanje naprej.


TOREJ: Držite zgornji del telesa pokončno, dvignite prsni koš ter zravnajte hrbet in poravnajte glavo!

 

Jasna Zagrajšek

Objavljeno: 18.03.2009 v rubriki: NASVETI. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 869,55 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri