Tek tudi v hladnem vremenu

Kljub nižjim temperaturam ni ovir, da ne bi obuli športnih copat in se odpravili nabirat telesno kondicijo s tekom. Danes na tisoče tekaških zanesenjakov po vsem svetu prisega na to zdravo aerobno aktivnost, s katero ni nikoli prepozno začeti.

Zakaj tek?

Ker potrebujemo le malo športne opreme in lahko tečemo kjerkoli. Ker zmanjšuje možnost nastanka bolezni srca in ožilja, preprečuje visok krvni pritisk, diabetes, debelost in depresijo in znižuje raven holesterola v krvi. Ker nas napolni z energijo, ker zadošča že nekaj ur tedensko in ker je eden najcenejših športov.

Tek nas izredno sprosti, z njim si izboljšamo kondicijo, pomaga nam opustiti kajenje, prek njega spoznamo veliko novih ljudi in zlahka ohranimo telesno težo.

Kako začeti?

Pomembna so tri osnovna pravila vadbe:

1. Zmernost: organizmu je treba dati čas, da se privadi na napore, zato moramo začeti počasi.

2. Vztrajnost: redna vadba je zelo pomembna, zato ne odlašajmo z njo.

3. Počitek: pomemben je prav toliko kot trening, zato si ga moramo zagotoviti, saj nam da energijo in čas, da se prilagodimo spremembam, ki jih prinaša trening.

Kakšen je dober tekaški copat? Imeti mora blažitev po vsej dolžini, še posebej na peti. Nuditi mora dobro oporo peti in stopalnemu loku, narejen pa mora biti iz naravnih materialov.

Kaj obleči? Udobna oblačila iz sintetičnih materialov, ki odvajajo vlago od telesa. Oblačil naj bo več plasti, ki jih lahko prilagajamo vremenskim razmeram. Tekačice potrebujejo tudi dober športni modrček, ki se tesno prilega telesu.

Izberimo torej ustrezno športno garderobo in se čim prej odpravimo zdravju naproti. Postavimo si dosegljiv cilj in ne iščimo izgovorov v mrzlem, deževnem ali vetrovnem dnevu.

Uspešnega človeka od neuspešnega loči en sam korak: prvi ga naredi, drugi ne. Zato ste zmagovalec, ko se odločite za usodni korak, ki vam bo prinesel obilo užitka in bo koristil vašemu umu in telesu. Ni zaman rek, ki pravi, da ura teka podaljša življenje za dve uri, zato naj tekaški izziv postane vaš način življenja.

Nasveti:

  • Začnite počasi in se vedno ogrejte s hojo ali tekaškimi vajami.
  • Imejte svoj tempo.
  • Pozitivno razmišljajte.
  • Vzemite si čas za vadbo.
  • Čestitajte si.
  • Pišite tekaški dnevnik.

 

Objavljeno: 18.01.2008 v rubriki: NASVETI. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 2206,22 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri