Tekaški nasveti za začetnike

Najlažje je ležati na kavču - vendar je za uspeh potrebno imeti cilje in motivacijo. Naj vam bodo naši nasveti v pomoč pri vaših prvih športnih korakih.

Ko se človek enkrat odloči, da bo pričel teči, je že naredil ogromen korak. Naslednji korak je spopad s svojo šibkostjo – tu gre bolj za vprašanje motivacije, kot fizične pripravljenosti.

Trening je miselna igra

Uživajte v teku in gibanju. Vse preveč začetnikov na začetku pretirava in sploh ne opazi zabavnega dela teka. Upočasnite! Po treningu se morate počutiti odlično in ta občutek obdržati v mislih pri svojem naslednjem treningu.

Še en način motivacije je, da tečete skupaj z drugimi.

Ustvarite dobro osnovo za tek

Vaše telo potrebuje čas, da se navadi na trening. Začetni cilj je, da tečete 30 minut trikrat na teden brez premora. Ustvariti morate osnovno vzdržljivost, zato počasi povečujte dolžino teka in se izognite hitrim treningom.

Osnovni zdravniški pregled

Tek je zdrav, vendar so prisotna tudi tveganja, zato je potreben zdravniški pregled. S svojim zdravnikom se pogovorite o svojih ciljih in treningu ter poudarite morebitne zdravstvene težave, če jih imate. Zdravnik bo preveril vašo pripravljenost in naredil EKG, da preveri delovanje srca, ter izmeril krvni pritisk in bitje srca v mirovanju. Priporočljiv je tudi pregled krvi, meritev ravni lipidov, holesterola in krvne glukoze.

Trening za začetnike

Pravi čas za trening ne obstaja. Edino pravilo je, da ne jeste dve uri pred tekom.

Izberite primerno mehko tekaško podlago, ki je veliko boljša za vaše telo kot asfalt, in razmislite o ustreznih blazinicah v tekaških čevljih. Šele ko boste lahko pretekli 8-10 km, bodo vaše mišice dovolj močne, da boste lahko tekli bosi.

Pešačenje ni sramotno

Med tekom morate dihati brez sopihanja! Izberite hitrost, ki vam omogoča normalen ritem dihanja in pri kateri se lahko pogovarjate s tekaškim partnerjem.

Poskusite teči s hitrostjo 6-8 minut/km. Poiščite ustrezni ritem in tecite 30 minut brez prekinitve – dokler vam to ne uspe, lahko izmenično tečete in hodite. Delajte krajše korake z večjo hitrostjo, saj s tem varujete svoje zglobe.

Motivacija

Poslušanje glasbe bo tek naredilo bolj zabaven – pričnite s počasnejšimi pesmimi.

Zapomnite si, da ni pomembna razdalja ali hitrost teka, temveč čas. Trikrat 15 minut teka na teden bo pozitivno učinkovalo na vaše zdravje.

Nikoli ne pretiravajte!

Prvotni cilj je teči 30 minut brez prestanka, kar boste dosegli v 10 tednih, če pričnete povsem na začetku. Ne pretiravajte, temveč svoj čas teka zvišujte postopoma. Pričnite z izmeničnim tekom in hojo – ter predvsem uživajte!

Tekaški načrt za začetnike - 3 treningi na teden

Ne trenirajte vsak dan – dovolite si vsaj 48 ur počitka med dvema treningoma.

Uporabite uro ali merilec srčnega utripa za nadzor nad svojim treningom.

  • 1. teden

3 x 20 minut z izmeničnima 2 minutama teka in hoje

  • 2. teden

3 x 15 minut z izmeničnimi 3 minutami teka in 2 minutama hoje

  • 3. teden

3 x 20 minut z izmeničnimi 3 minutami teka in 2 minutama hoje

  • 4. teden

3 x 20 minut z izmeničnimi 3 minutami teka in 1 minuto hoje

4. maja 2014 pa se lahko pridružite tekačem z vsega sveta in tečete za tiste, ki tega ne morejo: Wings for Life World - tekaški dogodek brez primere.

100 odstotkov prihodka od dogodka pa bo namenjenih fundaciji Wings for Life, ki financira raziskave za iskanje zdravila za poškodbe hrbtenjače.

Slovenski tek Wings for Life World Run se bo pričel na Kongresnem trgu v Ljubljani.

Objavljeno: 12.02.2014 v rubriki: NASVETI. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 858,55 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri