Okrepite imunski sistem!

Okrepite svoj načeti imunski sistem. Veliki napori namreč slabijo telesni obrambni sistem.

Vodilno vlogo in vpliv na imunsko odpornost imajo vitamini in minerali. Ti vplivajo na metabolizem, saj prek encimskih sistemov uravnavajo njegovo delovanje.

Ker je telo pri športni aktivnosti izpostavljeno stresu, ta pa zmanjša odpornost organizma, moramo sami poskrbeti za reden vnos vitaminov. Hrana, bogata z vitamini, bo vašemu telesu omogočila, da se okrepi.

Uživajte čim več sadja in zelenjave

Najbolje svežih živil, ki so bogat vir najrazličnejših vitaminov in mineralov, za obrok pa jih lahko pripravite v raznih solatah. Sadne solate sladkajte z malo medu, zelenjavne solate pa pripravite z, na primer, dobrim jabolčnim kisom ali limoninim sokom ter dobrim olivnim oljem ali avokadom.

Nikar v skrbi glede odvečnih kilogramov ne zapostavljajte maščob. Telo tudi te potrebuje za dobro delovanje in zdrav imunski sistem, seveda pa izbirajte med kakovostnimi.

Najpomembnejši vitamini za dvig imunske odpornosti:

  • Vitamin C: zagotovo sodi med najpomembnejše in je najpogosteje uporabljen vitamin. Hrana, bogata z vitaminom C: paprika, brokoli, agrumi, kot so grenivke, limone, mandarine, pomaranče, pa tudi zimska specialiteta – kislo zelje. Vitamin C vsebujeta tudi cvetača in brstični ohrovt. Vsa ta živila je treba uživati ves dan, pri vsakem obroku nekaj, da se vitamin C počasi sprošča v organizem.
  • Multivitamini: sestavljeni so iz glavnih vitaminov A, E, C in B kompleksa.
  • Cink: usmerja, kontrolira in ohranja encimski sistem in celice. Večji odmerki cinka dokazano zmanjšujejo simptome in pospešijo okrevanje po bolezni. Prevelik odmerek lahko povzroči slabost in drisko.
  • Glutamin: čudežna aminokislina, ki ima pozitivni vpliv na imunski sistem. Predstavlja 50 % aminokislin v mišični celici. Po raziskavah glutamin dvigne nivo imunske odpornosti. Kadar boste že oslabeli in potrebujete hitro okrevanje,  je aminokislina glutamin »čudežna« formula. Pa ne samo to: oslabi simptome utrujenosti po treningu, izboljša nalaganje aminokislin v celice, ima pozitiven vpliv na možganske celice, skrbi za hidracijo celice, poveča proizvodnjo rasnega hormona...
  • Aloe vera: deluje protivirusno. Še vedno se ne ve, kaj je njena aktivna učinkovina, ima pa veliko mukopolisaharidov, ki delujejo očiščevalno.
  • Ameriški slamnik: je odlično zdravilo za zdravljenje in preprečevanje okužb. Vsebuje alkaloide , ki stimulirajo naš obrambni sistem in sposobnost belih krvničk, da se učinkovito branijo pred napadalci.
  • Česen: vsebuje alicin, ki deluje protivnetno in protivirusno. Aminokislina, ki jih vsebuje imajo visoko antioksidantski vpliv. 2-4 stroke česna nad dan oziroma pripravek v kapsuli bo zadostil vaši dnevni potrebi.
  • Črni bezeg: oziroma izvleček črnega bezga ima vpliv na gripozna obolenja in v 90% primerih njegove uporabe pomaga v prvih 3 dneh, da se simptomi zmanjšajo.

Bogastvo antioksidantov

Tudi antioksidanti pripomorejo k boljšemu imunskemu sistemu, saj nevtralizirajo škodljive proste radikale, antioksidativni učinek pa imajo določeni vitamini in minerali, pa tudi rastlinski pigmenti.

Skrivajo se v sadju in rumeni, rdeči in oranžni zelenjavi. Najdemo jih tudi v črnem vinu, temni čokoladi in zelenem čaju.

Pijte dovolj tekočine

Telo okrepite z zeliščnimi čaji, zelo dobro dene tudi ingverjev čaj. Ingverjev čaj pripravite zelo preprosto iz ingverja, limone, malo medu in cimeta.

Pijte tudi dovolj drugih tekočin, še vedno je najboljša voda, ki naj času primerno ne bo prehladna. Lahko pa vanjo kanete malce limoninega soka ali kisa. Tako se bo telo lažje očistilo odvečnih snovi in se bo organizem lažje uprl tudi ob izpostavljenosti virusom gripe in prehladov.

Zagotovite svojemu telesu dovolj spanja

Kvalitete sen, po katerem se zbudimo naspani, je dober za imunski sitem. Zato si zagotovite dovolj spanja. Pojdite spat pred polnočjo, saj je ura spanja pred polnočjo enaka dvema urama spanja po polnoči. Vaš spanec bo še boljši, če bo v vaši spalnici približno 18 stopinj.

Izogibajte se stresa

Negativna čustva, stres in skrbi slabo delujejo na imunski sistem in zagotovo boste zboleli, če vas mučijo omenjene stvari. Če boste pozitivno gledali na svet in balansirali vsakodnevne obveznosti, boste težje zboleli.

Objavljeno: 02.11.2013 v rubriki: PREHRANA. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 3035,9 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri