Video: Nasveti za tekače vegetarijance

Tudi vegetarijanska prehrana lahko povsem zadosti potrebam tekača na dolge proge. Seveda pa je poznavanje hranil na tem mestu izjemnega pomena. Biti vegetarijanec namreč ni zgolj izogibanje živalskih produktom.

Če ste športno aktivni, iz svoje prehrane pa ste izključili meso in mesne izdelke, potrebujete natančno izdelan prehranski načrt, s katerim boste v telo vnesli hranila, ki v prehrani vegetarijanskih športnikov primanjkuje pogosteje.

Katera so ta hranila?

  • Beljakovine,
  • železo,
  • kalcij,
  • cink,
  • vitamin B12.

Beljakovine seveda najlaže nadomestimo z vključevanjem kvalitetnih mlečnih izdelkov, jajc in stročnic, kot so leča, čičerika in fižol, polnovrednih žit, različnih semen in oreščkov.

Zelo dobro je, da se stročnice uživajo z žiti v istem obroku. Tako si lahko npr. pripravimo polnozrnat riž z grahom ali ajdovo kašo s fižolom. S tem telesu zagotovimo veliko beljakovin iz različnih virov.

Pogosta težava športnikov vegetarijancev je tudi slabokrvnost zaradi pomanjkanja železa. Nekaj železa dobimo z zelenjavo, stročnicami, določenimi žiti in sadjem. Izjemno bogat vir mineralov, predvsem železa, pa je melasa.

Melasa je temna tekočina, podobna medu. Gre za stranski proizvod, brez aditivov ali konzervansov, ki ga pridobivajo s stiskanjem trsa ali sladkorne pese. Med boljše se uvrša melasa temne barve, ki je rahlo grenkega okusa.

Melasa je prav tako odličen vir magnezija, kalija in vitaminov B skupine.

Svetuje:Mojca Cepuš, nutricionistka

Mojca Cepuš, nutricionistka
Tel: 040 469 818
www.prehrana.info

Foto: profimedia.si, video: Danijel Čančarević

Objavljeno: 25.09.2013 v rubriki: PREHRANA. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 2454,95 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri