Občutite lepoto teka

Je teči lahko? Ja, je. In tek je najučinkovitejši trening za celoten vaskularni sistem. V samo nekaj mesecih boste v veliko boljši telesni pripravljenosti.

Prav zato, ker je v svojem bistvu preprost, naraven in čisto prvinski način gibanja, je bil tek dolgo podcenjen in zapostavljen, v zadnjem času pa je postal izredno priljubljen.

Dejstvo je, da je tek veliko več kot navadno naprezanje mišic in več kot očitno pripomore k dobremu telesnemu in duševnemu počutju.

Učinek teka na organizem

Kako tek deluje na organizem? Srčni utrip odraslega človeka v mirovanju je 80 udarcev na minuto, kar znese 30.000 udarcev dnevno, letno pa srce naredi kar milijon udarcev. Med treningom se količina krvi v organizmu poveča tudi do dva litra.

Več krvi pa pomeni intenzivnejše delo za kapilare, ki kri dovajajo do mišic. Krvni obtok se tako poveča za 40 odstotkov. Z gibanjem se stimulira izmenjava snovi v organizmu.

Med treningom se raven kisika poviša, zato se kalorije še hitreje porabljajo. Nato sledi faza postizgorevanja, kar pomeni, da tudi več ur po teku kalorije izgorevajo intenzivneje kot običajno.

Ta šport zdržljivosti, kot ga tudi imenujemo, je koristen za kostno gostoto, zato je odlična preventiva proti osteoporozi.

Strokovnjaki so dokazali, da imajo tisti, ki se redno ukvarjajo s tekom, višjo raven kortizola od tistih, ki nikoli ne tečejo. Kortizol je glavni hormon proti stresu, in če ga imamo v organizmu v večjih količinah, bomo polni življenjske energije, bolj živahni in srečnejši.

Poleg zgoraj navedenega je verjetno večini znano, da z lahkotnim tekom oziroma s hitro hojo maščobe najučinkoviteje izgorevajo. Hitro gibanje, pri katerem izgoreva večja količina kisika, ima vsekakor pozitiven vpliv tudi na uničevanje maščobe.

Vsak, ki se hitro giba, vendar pri tem ni na svežem zraku, bo porabil več kisika, kot je to dobro za mišice, in bo s tem dosegel obraten učinek. V tem primeri bo organizem namesto maščob izgoreval ogljikove hidrate.

Niti pri enem drugem športu se v istem času ne porabi toliko kalorij kot pri teku: na kilometer teka porabimo toliko kalorij, kot tehtamo. To pomeni, da če imate 65 kilogramov, boste po desetih kilometrih teka porabili 650 kalorij.

Stvar zdržljivosti

Dlje ko se ne ukvarjamo s športom, težje je začeti. Hitro ostanemo brez sape in ne dosežemo želenega cilja …

Naj vam to ne vzame volje, saj je tek pojem zdržljivosti in trening volje!

Za vsak vaš izgovor imamo že vnaprej pripravljen protiargument:

  • "Nimam časa." Šport vam ne vzame časa, ampak vam ga podari, saj zaradi ukvarjanja s športom postanete pri delu učinkovitejši in tudi koncentracija se izboljša.
  • "Kaj če ne zdržim?" To se dogaja, če si postavimo prezahtevne cilje in začnemo s prevelikimi pričakovanji. V tem primeru vas bo navdušenje minilo že po prvem treningu. Torej: počasi, malo po malo!
  • "Ne morem do sape." Med tekom si redno ponavljajte, da vam ne jemlje, ampak daje energijo. Po teku se boste počutili zadovoljne, sveže in boljše.
Objavljeno: 08.02.2012 v rubriki: MOTIVACIJA. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 2798,85 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri