Kazalec na tehtnici in trening

"Zakaj se moja teža ne zmanjša, čeprav redno treniram? Mislila sem, da bom z uvedbo treningov izgubila telesno težo, vendar moj kazalec na tehtnici pokaže vedno enako." Ste tudi vi eden od tistih, ki se jim ta stavek nenehno ponavlja glavi?

Motivacija za trening vam naglo upada. Brez skrbi, ne izgubite upanja in si preberite nekaj razlag, zakaj se kazalec na tehtnici ne premakne.

1. Ena razlaga je, da ste pridobili mišično maso, ki je gostejša od maščobne.

Tako je volumen mišične pri enaki maščobni masi (npr. 1 kg) manjši. Ravno zato ostaja telesna teža enaka, spremenila pa se vam je telesna sestava. Vaš odstotek telesne maščobe se je zmanjšal, mišice so lepo tonizirane, obsegi so manjši in videz boljši. Zakaj bi torej verjeli le tehtnici, raje se postavite pred ogledalo ter izmerite vaše obsege in kožno gubo.

2. Redna telesna vadba poveča sposobnost shranjevanja ogljikovih hidratov (glikogena), ki so glavni vir energije za tekaške treninge.

V telesu netrenirane osebe je shranjenega približno 400 g glikogena v mišicah in jetrih. Trenirane osebe lahko shranijo celo 700 g glikogena. Upoštevati pa je treba dejstvo, da se z vsakim gramom glikogena shrani 2–3 g vode. Vse skupaj lahko doda tehtnici kakšen kilogram.

3. Morda ste zaradi vadbe nezavestno povečali tudi vnos kalorij.

V mislih imejte, da kljub rednemu treningu teka še ne pomeni, da lahko pojeste, kar si želite. Splošno pravilo je: če želite shujšati, morate v telo vnesti manj energije, kot ste jo porabili. Le tako bo telo v negativni energijski bilanci. Čeprav porabite veliko kalorij pri treningu, še ne pomeni, da lahko po vadbi pojeste velik kos torte, čips itd. Napolnite vaš hladilnik z zdravimi prigrizki, ki bodo vsebovali hranila, ki jih vaše telo potrebuje za regeneracijo.

4. Nekaj časa si pišite dnevnik prehranjevanja skupaj z urnikom treninga.

Tako boste imeli pod nadzorom vse obroke in majhne prigrizke, na katere največkrat pozabite. Prav tako boste lažje ugotovili, katera hrana vam najbolj odgovarja za uspešen trening.

5. Pijete veliko tekočine.

Čeprav veliko trenirate, ne pijte preveliko športnih napitkov, saj ti vsebujejo veliko ogljikovih hidratov. Čeprav je pomembno, da nadomestite izgubljene elektrolite, še ne pomeni, da jih imate na dosegu rok ves preostali čas. Kadar imate dolg trening, je priporočljivo poseči po športnih napitkih, pri krajšem in manj intenzivnem treningu ter dnevih, ko ne trenirate, pa zadostuje voda.

Če jeste zdravo prehrano v pravilni količini odmerjenih obrokov, naj vas ne skrbi številka na tehtnici. Pozornost dajte svojemu videzu v ogledalu, kako napeto telo imate, obleki, ki vam je morda postala prevelika, manjšemu deležu maščobe itd.

Če še vedno želite izgubiti težo, se spomnite, da je za zdravo hujšanje potreben čas. Kljub vsem tekaškim treningom, ki jih naredite, je izguba pol kilograma na teden dovolj. Torej, poskusite biti potrpežljivi.

Jasna Zagrajšek

Objavljeno: 23.06.2010 v rubriki: NASVETI. Več iz rubrike:

Skupaj smo letos pretekli 1826,22 km Pridružite se nam

Aktivni.si strokovnjaki: Dalibor Todorovič, Mito Šinkovec, Marko Mrak, Rober Hönn in Martina Mihić.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri